Band Photo

W pełni polska strona poświęcona w całości jednemu z największych zespołów w dziejach muzyki pop

CHIQUITITA/LOVELIGHT

SERWIS
Strona główna
Jak korzystać ze strony?
Mapa strony
ZESPÓŁ ABBA
Historia
Członkowie
Albumy
Single
Składanki
Wideografia
Teledyski
Bootlegi
Książki
Utwory nieopublikowane
Tytuły robocze
Teksty piosenek
Kalendarium
ABBA na listach przebojów
Najbardziej znane covery
Karaoke
TRASY KONCERTOWE
Wprowadzenie
Trasa 1970/1971
Trasa 1973
Trasa 1974/1975
Trasa 1975
"ABBA w Studio 2" 1976
Trasa 1977
"ABBA In Japan" 1978
Music For UNICEF 1979
Trasa 1979 i 1980
"Dick Cavett Meets ABBA" 1981
"RODZINA" ABBY
Współpracownicy
Artyści związani
PONADTO NA STRONIE
Artykuły
Poradnik dla fana
Muzyczne inspiracje
INFORMACJE / INFO
Prawa autorskie / Copyright
Wspomóż serwis / Donate
Kontakt / Contact
Linki / Links

23"Chiquitita" (w wolnym tłumaczeniu z hiszpańskiego "mała dziewczynka") była pierwszym singlem, reklamującym album "Voulez-Vous". Pierwotnie zespół planował wydać na singlu utwór "If It Wasn't For The Nights", jednak postawiono na "Chiquititę" z racji tego, że już została dokończona.

Istnieje co najmniej kilka wstępnych wersji tej piosenki, o roboczych tytułach "Kålsupare", "3 Wise Guys", "Chiquitita Angelina" i "In The Arms of Rosalita". Ostateczna wersja utworu, ujawniająca wpływy "El Condor Pasa" Simona i Garfunkela, została nagrana w grudniu 1978 roku i wydana na singlu w styczniu 1979. W związku z ogromnym powodzeniem utworu, zespół zdecydował się nagrać jego hiszpańską wersję.

"Chiquitita" w mgnieniu oka stała się kolejnym z największych przebojów ABBY. W 1979 roku grupa wykonała ją na charytatywnej imprezie "Music For UNICEF Concert". Piosenka dotarła do szczytu zestawień w Belgii, Finlandii, Irlandii, Holandii, Nowej Zelandii, Hiszpanii i Szwajcarii, zdobyła pierwszą piątkę zestawień w Australii, RFN, Wielkiej Brytanii, Norwegii i Szwecji, co sprawiło, że została najwyżej notowanym singlem z albumu "Voulez-Vous". W Wielkiej Brytanii singiel zadebiutował na miejscu ósmym, co było najlepszym wynikiem, jeśli chodzi o jakikolwiek debiut ABBY na tamtejszych listach. W Szwecji utwór utknął na drugim miejscu list – pierwsze było nieosiągalne, okupowała je piosenka "Heart Of Glass" Blondie. Choć we Francji, Włoszech i USA piosenka plasowała się w co najwyżej pierwszej dwudziestce lub nawet dalej, to jednak 50% całego światowego dochodu ze sprzedaży singla, trafiło na konta UNICEFu. Szacuje się, że do maja 2007 roku, "Chiquitita" przyniosła fundacji ponad 2,5 miliona dolarów zysku.

Na stronę B trafił mniej znany, za to dziś coraz bardziej doceniany od strony wykonawczej utwór "Lovelight", który doczekał się też oficjalnej krótszej wersji.